Europcar kiest voor ‘Mobility Mixx inside’

Klanten van grootverhuurder krijgen eigen Europcar Mobiliteitskaart

Europcar en Mobility Mixx hebben een partnerovereenkomst gesloten. Hierdoor kunnen zakelijke klanten van de bekende verhuur- en leasemaatschappij sinds 1 augustus 2020 profiteren van de Europcar Mobiliteitskaart. De achterliggende dienstverlening wordt mogelijk gemaakt door het mobiliteitsplatform en de operationele ondersteuning van Mobility Mixx. Het platform is door Mobility Mixx ingericht en aangepast aan de specifieke wensen en eisen van Europcar.

Europcar heeft 38 vestigingen in Nederland, verspreid over het hele land. Hierdoor heeft de verhuur- en leasemaatschappij een opvallend sterke band met lokale ondernemers. De klant kan de auto laten brengen en halen door een medewerker van Europcar, maar kan ook besluiten om de auto zelf op te pikken en/of af te leveren bij een vestiging naar keuze. Dit is praktisch voor de lokale klant en scheelt aflever- en ophaalkosten. De mobiliteitskaart is dan een uitkomst. Met de Europcar Mobiliteitskaart kunnen klanten onder andere gebruikmaken van het OV, bijvoorbeeld om naar een Europcar vestiging te reizen.

"Operational excellence’ en ‘cost leadership’ zitten in het DNA van ons beiden. Dat heeft ons bij elkaar gebracht."

MARC BEERS

Waarom Mobility Mixx?

Marc Beers, directeur New Business van Europcar, licht de keuze voor het partnerschap met Mobility Mixx toe: “De mobiliteitskaart van Mobility Mixx is een prachtig nieuw, complementair product dat échte waarde toevoegt aan onze dienstverlening. Daarnaast is het een mooie manier om in beeld te komen en te blijven bij onze klanten. De fysieke kaart die klanten in handen krijgen, zorgt ervoor dat ze Europcar niet vergeten. Bij de keuze van een partner speelde zwaar mee dat we volledig ontzorgd willen worden voor de levering van het product aan onze klanten. Ook als er vragen of problemen zijn. Mobility Mixx neemt het hele operationele proces voor zijn rekening. Als meest ervaren MaaS-speler in de Nederlandse markt hebben ze een sterk trackrecord opgebouwd en een betrouwbaar platform van diensten neergezet.”

Complementair product

"De mobiliteitskaart is een waardevolle aanvulling op de huurproducten van Europcar. “Niet alleen wij worden ontzorgd, ook onze klanten zullen het gemak ervaren van de alles-in-1-oplossing.”, aldus Marc. Zonder maandelijkse abonnementskosten kunnen klanten van Europcar naast autohuur altijd gebruik maken van het OV (inclusief OV-fiets) en de inbegrepen standaarddiensten zoals parkeren, tanken en elektrisch laden.” Het reizen met Europcar is nu nog flexibeler. “Ontstaat er bijvoorbeeld onverwachts een stevige hagelbui als de klant op het moment staat om terug te reizen? Dan kan de klant besluiten om de mobiliteitskaart te gebruiken om terug te reizen met het OV. Lever de auto af bij een Europcar vestiging in de buurt of laat de auto ophalen door Europcar. “, verklaart Marc.

Mobility Mixx heeft mogelijk gemaakt dat klanten van Europcar nu al het zakelijke vervoer onder één dak kunnen onderbrengen.

Mixx on the Move